tiistai 31. toukokuuta 2016




                                                    Moottorin purku ja kasaus

Eli aloitimme moottorin purun valuttamalla öljyt pihalle.
Sitten Avasimme venttiilikopan. 
Sitten rupesimme poistamaan jakopäätä.
Sitten saimme otettua nokka akselit pois 
Seuraavaksi otimme sylinterikannen pois. 
Sitten otimme öljypohjan irti että pääsisimme käsiksi kampiakseliin ja irrottamaan kiertokankea kampiakselista. 
Ennen kuin aloitimme moottorin kasaamisen puhdistimme kaikki osat öljystä ja liasta.
Sitten pääsimme mittaamaan sylinteriä se oli työn vaikein osuus mutta saimme sen mitattua loppujenlopuksi. 
Sitten kun saimme sylinterin mitattua niin pääsimme kasaamaan konetta, ekana laitoimme kampiakselin paikoilleen ja sitten männät sylinteriin sitten kiinnitimme kiertokanget kampiakseliin tiettyyn momenttiin. 
Kun olimme saaneet alakerran kiinnitettyä niin laitoimme öljypohjan takaisin kiinni sitten laitoimme sylinterikannen ja nokka-akselin kiinni että pääsisimme kasaamaan jakopäätä. 
Kun jakopää oli kiinni niin olimme jo loppusuoralla enään puuttui vain sähköjohtoja ja pieniä hilppeitä.

Tehnyt Kim Rantanen


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti