Kytkimen korjaus
Kun Kytkin remontti aloitetaan ensin haetaan netistä siihen ohjeet. Sitten lähdetään ohjeiden mukaisesti toteuttamaan työtä. Aluksi irrotetaan akun navat. Sen jälkeen aletaan irroitamaan muunmuassa vaihdelaatikossa olevaa kytkin vaijeria, johtoja ja starttia. Kun kaikki mistä vaihdelaatikko voisi jäädä roikkumaan sen irroittaessa on poistettu voidaan laittaa moottorin kannatin kiinni moottorin korvakkeeseen. Tämän jälkeen Voi pultteja alkaa avaamaan vaihdelaatikon irroittamiseksi ja samalla voi myös irroittaa vaihelaatikon kannattimen. Jos vaihdelaatikolla on tarpeeksi tilaa irrota moottorista sen pois ottaminen käy sujuvasti vaihdelaatikko nosturilla.
![]() |
Vaihdelaatikko on vielä kiinni moottorissa. |
![]() | ||||||
Kun vaihdelaatikko on irroitettu seuraavaksi irroitetaan kytkinasetelma |
Kytkin asetelma poistetaan avaamalla asetelman reunoissa olevat pultit.
![]() |
Kun asetelma on saatu irti vauhtipyörästä vaihdetaan uusi kytkin levy |
![]() |
Vaihdelaatikossa oleva painelaakeri vaihdetaan |
![]() |
Kun uusi kytkin levy on asennettu voidaan kytkinasetelma asentaa paikalleen oikeaan momenttiin tässä tarvitsee kytkinasetelman keskitys työkalua. |
Kun kaikki uudet osat on vaihdettu vaihdelaatikko voidaan asentaa takaisin paikalleen päinvastaisessa järjestyksessä.
Tehnyt:Kim Rantanen
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti