![]() |
Puristuspaineen mittaus |
Ensiksi otetaan sytytystulpat pois sitten laiteaan puristuspainemittari tulpan reikään. Tämän jälkeen moottoria aletaan pyörittää yläkuolokohtaan jolloin mittari mittaa puristuspaineen ja mittari piirtää siitä tuloksen paperiin. Mittaus tehdään jokaisessa sylinterissä samanlailla. Mikäli puristuspaine ei ole riittävä täytyy selvittää onko sylinterissä jotain vikaa vai onko kyseessä normaalista kulumisesta johtuvaa puristuspaineen laskua. Sylinterissä voi olla jokin mekaaninen vika esim: Männänrengas poikki tai venttiili vuotaa.
Ohivuotomittaus
Ensiksi irroitetaan sytytystulppa sylinteristä 1 jonka jälkeen sytytystulpan reikään pyöritetään ohivuotomittarin letku. Kun mittariin on asennettu paineilmaletku voidaan alkaa pyörittämään moottoria yläkuolokohtaan jolloin mittarin viisari näyttää paljonko ohivuotoa sylinterissä on.
Mittausta jatketaan samalla tavalla viimeiseen sylinteriin asti.
![]() |
Ohivuotomittari |
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti